En fråga om våra nya väldigt svarta landsmän...

 



...neger lånad från google...


Jag  börjar det här inlägget med att säga att det överhuvudtaget inte finns några rasistiska kopplingar utan bara reella frågeställningar! Som dessutom endast är funderingar från en mycket förvirrad och ibland ganska liten hjärna! 
(sedan känner jag nog faktiskt inga riktigt svarta människor heller!)

 

Alltså... Som de flesta av er vet så bor jag i Ghettot. En förstad till Göteborg där de samlat de flesta av våra ny-anlända landsmän. Nu har iofs inte frågan något alls med att göra med hur länge de varit här eller inte utan om deras... -ögon!

Anyhow. Här jag bor finns det väldigt många som kommer från till exempel Afrikat.
(och vad nu alla länder därneröver heter)
Människor som kommer från de länderna är oftast väldigt svarta. Så de vita/ljusa delarna syns självfallet ganska markant när man ser dom. Därav har även mina funderingar uppkommit!


På mitt jobb träffar jag en hel drös svarta människor varje dag som jag hälsar på och i vissa fall pratar med. Både män och kvinnor.

Min fråga lyder: Varför är det så att 90% av männen jag träffar här har rödsprängda ögon? Är det för att 90% av de som bor här i Ghettot pundar/super?
För jag tycker faktiskt det är mer sällan att kvinnorna har rödsprängda ögon. Faktiskt typ aldrig. Förrutom de man faktiskt ser det på att de håller på med vissa olagliga substanser...

Det verkar lixom bara så märkligt. Deras ögonvitor borde väl tekniskt sätt vara vita? Om de inte lider av allergier? Och det kan de väl inte göra -allihopa-?! Eller?

Punda kan de flesta göra - i alla fall här i Ghettot. Och då pratar vi inte bara om svarta utan om turkar, svenskar och de andra flesta bedrövliga dödliga med...

Men för att komma till något lite roligare - som till min stora förtret fick mig att dö lite igår när jag satt där i kassan lite småstressad och trött...
Afrikaner och auberginer... Verkade vara en hit igår. Kombinationen alltså...

När en av de största negrer jag ever sett köper en väldigt, väldigt stor aubergin... och jag är väldigt övertrött... Ja, då började jag skratta. Högt.
De trodde förmodligen inte jag var riktigt klok.
Men ni kan ju föreställa Er vad som pågick där inne i huvudet på mig.. håhåjaja... Ni skulle varit där. Eller så är det bara min fantasi som är så jävla skadad. Jag vet inte.
Men det var faktiskt hysteriskt roligt... Mental pictures ni vet!

Oh well... det blev lite flamsigt det här... även fast det från början var ganska seriöst menat...
Så ... har ni några svar åt mig så Shoot! Jag är uppriktigt intresserad!!

Så avslutar vi med lite humor ...(som inte heller på något vis skall tas upp på fel sätt) ;)




Kommentarer
Dr Livingston

Hmmmm, En fd mig närstående lekkamrat modell mjölkchoklad var utrustad med rosa/blålila ingång till glädjehuset. Inte för att nämnda var särskilt brutalt eller hårdhänt behandlad, utan för att det bara var så. Kan vara detsamma med ögonen......

Svar: Ha ha ha ha! För det första: Hur känner du till färgen och behandlingen av det nämnda? Och för det andra... Det hann jag att glömma bort för jag skrattar för mycket! Du är inte klok på en fläck! :p
Om Hondjuret

2012-06-18 @ 20:14:22
Stanley

Jag sa ju att det var en lekkamrat..;)

Svar: La la la la la la...BINGOOOOOOOOOOOOOOOOO! Höööör ingenting!!!! Jesus, jag hade blivit livrädd om jag såg en lång, dinglande, svart sådan.. *rysa* Kom inte och daska på mig med den lixom!

Nej.. Jag måste ha en glass och få tankarna på annat!
Om Hondjuret

2012-06-19 @ 13:01:22
Anonym

Lakritspuck månne.....;)

Svar: Men euuuw! That´s nasty!!
//Vaniljstången
Om Hondjuret

2012-06-19 @ 13:08:02
Snoop

Once you go black, you never go back..........:-D))

Svar: Ha ha ha ha! De säger det... Men mig veterligen så - Icke! :pHad the chance, got scared! LOL!
Om Hondjuret

2012-06-19 @ 13:21:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0