Läkare - Kan man lita på de? Hjälp mig!

 
Vi hade ju en roadtrip alá läkarrunda här förra veckan. Två viktiga besök för den lilla talibanen.
Det ena handlade om huruvida hon skulle få behålla sin ena numera väldigt grå/blåa framtand.
Positivt besked där. I alla fall fram tills efter sommaren då vi kommer kallas för en ny kontroll.
Thank god!

 

Sedan bar det av till Barn och Ungdomsmedicin för att kolla magen. Stackars lilla, bråkiga magen som skapat så många sömnlösa nätter, kräkningar, feber och konstanta förstoppningar.
Jag är övertygad om att ungen reagerar på laktos. Har därav plockat bort allting med laktos och har märkt en klar förbättring. En väldigt, väldigt stor sådan.
Läkaren säger dock att barn under skolålder I N T E kan drabbas av laktosintollerans utan endast mjölkproteinallergi.
Jag ställer mig skeptisk!
 
Därefter hävdar hon att det är förstoppningen som orsakar kramper i magen. Ok, fine.. jag kan köpa det: Men - vart kommer förstoppningen ifrån? Det är ju rimligtvis då något hon reagerar på?!
 
Är det någon av Er som har någon koll på ämnet? Tips, råd, erfarenheter?

Sedan nämnde vi även att ungen får återkommande feber en dag eller så varannan, var tredje vecka... Svaret kunde vara: Medelhavsfeber.. Men förmodligen inte. Hon sade sedan att: för vissa barn Ä R det bara så.
Men jaha... ? Skall det vara så? Det skall det väl inte?

Nåväl... älskade lilla skrotungen fick ett stick i fingret. Piece of cake tänkte vi tills sköterskan pressat ut 4 ..
F Y R A rör I tell you blod ur ungens finger.. Hon började gråta på slutet av det tredje röret... Massor.
Min lilla, älskade, modiga unge...
Och inget emblaplåster eller kräm fick hon heller.. kändes sadisktiskt i efterhand sådär.
Men vi får se nu vad alla prover visar.. Jag hoppas, hoppas att det visar något ...

Och nej, jag kommer inte följa läkarens order om att sätta in alla mjölkprodukter. Jag utsätter inte ungen för det när jag vet hur extremt ont hon får, vilka kramper det blir, ev. spyor och förstoppningar.. så hemsk är jag.
Jag vill ha provsvar först.

Hur hade NI gjort??
Jag känner mig helt jävfla rådlös här!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0