En riktigt dum skitgubbe!



På ett ögonblick var dagen över. Det var i alla fall så det kändes idag.
Jobbade till 18.00, hämtade barn, åkte hem och lagade middag.
Så var det mer eller mindre natten direkt. Ungen stupade. Det skall hennes mamma med göra inom ganska kort.

Nätterna kantas återigen av mardrömmar. Hemska, jobbiga sådana som man bara minns lite grann av medan känslan sitter i kroppen hela dagen. Den stressade, jagade känslan ni vet? Som man inte riktigt får grepp om.
Fick höra ett par gånger att man ser trött ut idag. Av olika individer. Jag ser det inte direkt positivt. Helst inte när jag faktiskt sovit en hel massa den senaste tiden.
Oh well... när man är gammal kan man sova. Snart där. Jag är inte orolig!

By the way gjorde ungen min dag i morse när vi gick av bussen.
Som vanligt trängde sig folk in i bussen innan vi hann med att komma ut. Busschauffören, den idioten stänger dörren varpå jag självfallet ropar ett: Öööy... så det ekar fram...
Chauffören öppnar och vi kliver ut.
Talibanen utbrister: Mamma, vilken skitgubbe! En riktigt dum Skitgubbe!

Nej, jag har inte lärt henne det. Tror jag... Men i vilket fall... i samma stund kommer det en buss som kommer från andra hållet...
Talibanen hytter med näven och gormar: Men titta mamma, där kommer det ju en skitgubbe till som inte öppnar dörren!

Jag kunde inte låta bli att skratta. Min lilla, charmiga, obstinata unge! Sötare än socker och envis som synden.
(I wonder where she get´s it from?)


Nej, nu är det dags för ryggläge. Rensa hjärnan på allt skräp man kastat in där under dagen.

Godnatt mina vänner!


Kommentarer
Joanna

Haha, underbara unge! Det är rart med dom små.

Min lilla går mest och ger allt och alla öknamn nu för tiden :/ Mindre roligt att heta fismamma och fispappa. Meeeen det går väl över, får vi hoppas!!



*Kramas massa på*

2012-03-13 @ 21:22:44
URL: http://www.Kiikop.bloggplatsen.se
Hondjur

Ha ha ha!

Här har vi björnar i rumpan när vi pruttar. Dom heter fisbjörn och pruttbjörn! :p

Själv heter hon Olle. Jag heter oftast bajskorv.

Så ptja.. du är inte ensam sötsyster! ;))

kramas massa

2012-03-13 @ 21:26:38
URL: http://etthondjur.blogg.se/
Joanna

Skönt att man inte är ensam då ;)

Här är det väldigt mycket rump- och prutt-pratande.

Men jag trodde det skulle komma senare och inte i 3 årsåldern. Men så fel jag hade.



Och om man tittar på honom när han kallar en för fis, då blinkar han till, lägger huvudet på sned och säger istället kattmamma och så ler han! Han vet minsann hur man ska göra för att smöra :P



*krama massa på*

2012-03-13 @ 21:31:11
URL: http://www.Kiikop.bloggplatsen.se
Tezz

Hon är så skön lilla Sannisen ;) Lik sin mor skulle jag vilja påstå 8) Förgylla dagarna är dom bra på de små människorna :D Puss

2012-03-14 @ 12:15:01
Helen.HUSnrNIO

Raka, ärliga ord mitt i nuet det där:-)

Ibland när barnen kläcker ur sig ngt sådant liknande får jag verkligen fundera på om jag inte uttryckt mig med de där orden nångång... De snappar verkligen extremt lätt och snabbt!

2012-03-14 @ 23:07:24
URL: http://husnrnio.se
Hondjur

Tezz: Menar du att jag går runt och pratar om bajs och kallar folk för jävla skitgubbe? Haha. Jo. Det kan väl inträffa! :)



Helen: Haha..Som sagt..det kan nog ha inträffat ja. Speciellt i en liknande situation. Jag är så vansinnigt trött på busschaufförer som inte visar respekt och hänsyn! :)

2012-03-15 @ 08:27:20
URL: http://etthondjur.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0