2 Maj, 2012 - Almost summer!



Här lever vi nu. 2 maj. Mitt i pollen, våryra hundar och människor som är så sprudlande av lycka att de inte vet vilket ben de skall stå på.
Sommaren är på ingång och temperaturen på väg upp. Kan tyckas trevligt. Väldigt. Även fast jag är en aning skeptisk. Men det brukar jag ju vara till sommar. Varje år.

Är väl inte för inget jag helt omotiverat plötsligt fann mig nynnandes "Oh, Holy night" innan?
Eller så är jag bara lite defekt. Det är möjligt det med.
Men för att poängtera återigen: Det finns för och nackdelar med alla årstider... Sommaren är bara inte min favorit!

Men lille skrot hon njuter. Oj, vad hon njuter. Det cyklas, leks, plockas blommor och rullas i gräs! Precis som det skall vara när man är nästan 4 år och världen är full av nya äventyr varje dag!

Vi passade på att ta till vara på våran 1 - maj igår. Att demonstrera är ju lixom inte riktigt våran grej ... he he!
Så vi åkte iväg till havet istället. På andra sidan om staden. Grillade korv, spelade boll och lekte kurragömma... Sådant man gör på utflykt helt enkelt.

Försökte mig även på att fota med karlns systmemkamera men glömde flytta över bilderna igår kväll och nu är han bortflygen ett par dagar på jobb. Jag får ha tålamod helt enkelt.
Men fy fasen, vilken känsla... Liite annat än att fota med min Iphone 4 kan man säga! :)

Klockan tickar alldeles för fort i vanlig ordning och jag fick nyss lite ångest eftersom jag gick och lade mig en extra timme efter att talibanen var lämnad. Jag har varit lite (extremt) trött ett par dagar så jag kände att det var ett vettigt val... Nu undrar jag varför jag inte heller sov i solen och passade på att få lite färg innan jobbet.
Det är lätt att vara efterklok helt enkelt

Men efter all ledighet är det nu dags för både sent pass idag och en sen jobbhelg. Så jag laddar och springer ut för att hinna med om än bara -lite- sol nu innan det är för sent :) Jag hoppas ni njuter av livet mina vänner!
Adios!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0