Jag vill dela allt det där vackra...



Frukost is done.
Onsdag - Några timmars jobb innan det väntas ett par dagars ledighet.
Kaffe, sol och en värme som inte är lika påtaglig som föregående dagar. Ack, så skönt!
Det kan bli lite för mycket av det goda med.

Och jag försöker att inte hetsa upp mig ... men kanske kan vi få den möjligheten att flytta nu.
Kanske finns det en lägenhet till oss.
En möjlighet att äntligen komma härifrån. Börja om. Göra om, göra rätt!
Just nu verkar det lovande... Men det har det ju å andra sidan gjort innan med.

Jag vill så vansinnigt gärna komma hem till mitt hav och mina klippor. Får jag som vi vill nu så kommer vi ha fem minuters promenad till stranden. Ha familjen nära.
Både den biologiska och den jag ser som de mina trots att samma blod inte rinner i våra ådror.
Men det blir lätt så när man kännt varandra hela livet och de hela tiden funnits i hjärtat.

Det hade varit så himla fint!
Att kunna släppa ut liten... att låta henne vara barn, bara lite längre.
Här i Ghettot växer de upp så fasligt fort.
Jag vill så gärna skydda henne mot den hårda ytan barnen här verkar ha. Skydda henne mot språket och handlingarna.
Barn har rätt att få vara barn.

Jag vill dela allt det där vackra jag växte upp med helt enkelt. Jag vill komma hem. Börja andas igen. Sova på nätterna utan alla mardrömmar som jagar och sliter...
Jag vill släppa allt som varit. Lägga de här åren bakom mig. Avsluta ett kapittel och börja ett nytt.
Det är dags nu och jag har väntat så väldigt, väldigt länge!

Håller ni en tumme är ni snälla... Jag behöver verkligen det!

Jobb var det ... Men vi hörs lite senare mina vänner!

Au revoir!



Kommentarer
Marie

Jag håller tummen hårt hårt hårt (för man ska inte hålla båda...det ska betyda otur...så därför håller jag lite extra hårt i den ena tummen, bara för säkerhets skull)



Blundar och önskar av hela mitt hjärta att den där lägenheten blir din!



Kraaaaaaaaaam!

2012-05-30 @ 18:34:47
URL: http://marieelisabet.blogg,se
CaptainAvatar

svar:

Tack! :) Är bättre nu iaf. Tror nog hellre jag väljer täppt i näsan före magsjuk ;)



Hoppas verkligen du får lägenheten! Håller tummen och ber till hårdrocksgudarna!

2012-05-31 @ 10:23:24
URL: http://achillesblogg.se
Tina

oj oj oj, jag håller alla tummar och tår jag kan.

Kram

2012-05-31 @ 20:19:23
URL: http://tiamiquilts.blogspot.com
Anonym

Har snackat med chefen däruppe och vi är nog överens om att det nog får bli så att Tant får komma hem. Vore ju synd att inte talibanegro skulle få en sån uppväxt. Chefen ? Jo det är ju faktiskt så att alla tomtar är guds barn och vi lyder (ibland) direkt under "saker som får folk att må bra" avdelningen på moln 7. Så hys gott hopp, jag har hållhakar på honom. Vet vad han gjorde med Maria Magdalena på senaste firmafesten..:)

2012-06-01 @ 08:50:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0